Friday, November 5, 2010

jujur itu penting

1 : Cuba bayangkan saja wajah-wajah orang yang marah, sedih, kecewa, dan lain-lain setelah tahu kita bohongi. Tentu saja wajah ekspresi mereka bisa membuat hidup kita tidak nyaman. Dengan demikian kita akan berusaha untuk tidak bohong lagi.

2 : Kalau kita tidak mau bohong kita harus menganggap bahwa bohong itu sesuatu yang benci, jijik, buruk, jelek, kotor, memalukan, kurang ajar, tercela, dan lain sebagainya. Bohong yang dipelihara bole menjadikan kita seorang jahat di masa depan. Dengan begitu kita akan berusaha untuk jadi orang yang jujur.

 3 : jadikan diri sendiri,jangan terikut2 perangai kawan2 atau sesiapa yg kuat menipu.menipu itu adalah dosa besar atau dikira munafik.

4 : jika diberi peluang untuk kembali jujur,yakin la pada diri,percaya pada diri,sentiasa ingat yg tuhan maha berkuasa,jujur pada org yg kita sayang adalah satu anugerah yg terbaik dlm perhubungan,tp yang penting ikhlas!

5 : sikap menipu tidak dapat memberi hasil apa2 pade kekasih tetapi jika kita jujur kita akan sentiasa dipercayai oleh kekasih kita.jujur la pada kekasih kerana jujur membuatkn hubungan lebih baik selalu

No comments:

Post a Comment